Srovnání přírodních deodorantů

10. 2. 2017



V předchozím článku jsem se vám svěřovala s tím, jak těžké bylo najít kvalitní dekorativku ve vodách přírodní kosmetiky. No a asi vás nepřekvapí, že s deodoranty to není o moc lehčí a cesta za vyhovujícím deodorantem nebyla o nic méně strastiplná. A protože to byl námět velmi poptávaný, něco málo k tomu, co jsem už vyzkoušela a jestli jsem našla ten svůj nej, jsem vám sepsala v dnešním článku.




---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Soaphoria







Vůně: Díky vůni si mě Soaphoria získala. Nemám ráda citrusové vůně. Nesedí ke mně, nevoní mi a nesedí ani mojí kůži, protože při kontaktů s ní "mutují" do prapodivných aromat. Bohužel většina přírodních deodorantů je citrusů plná. Naopak miluju sladké květinové vůně s kapkou ovoce. A nesmí být kořeněné. Přesně taková Soaphoria je. Vlastně všechny její deodoranty (ano, mám doma všechny 4, určené pro ženy). Všechny voní dost podobně, květinově a v pozadí je cítit kapka tea tree. Na kůži se pak rozleží do sladší opojné vůně květin s kapkou ovoce připomínající liči, guave a další sladké, svěží a nekyselé ovocné vůně. Každá je ale ve své podstatě trochu jiná a opravdu se rozvine až při kontaktu z kůží. Jen tak z balení vůni přesně neodhadnete, opravdu je potřeba natřít ji na kůži a pár minut počkat. Všechny voní dost intenzivně a nejsilněji z nich (paradoxně) voní právě tato Nevinnost, která je primárně cítit po konvalinkách a po rozležení z ní mimo konvalinek lehce cítím ovocné tóny podobné guave (sladké, ale svěží a "vodové"). S vůní si tedy Soaphoria fakt vyhrála. Jsou úžasné, mají schopnost se během dne rozvíjet a hlavně na každém trochu jinak. Jak už tomu ale tak bývá, ne každému sladké květinové vůně vyhovují.

Výdrž: Verze Nevinnost mi vydrží celý den a cítím ji i po večerním tréninku. Ostatní verze někdy celý den, někdy je potřeba k večeru přetřít. Není ale problém hodit balení do kabelky nebo si malý kousek produktu přenést do menšího balení a vzít s sebou do kosmetické taštičky. Nejednou mě napadlo, že to může mít dost společného se způsobem aplikace, kdy musíte nabrat produkt na prst a do podpaží vmasírovat, což donutí produkt přilnou lépe, než když máte produkt v tyčince a jen lehce přemáznete podpaží.

Konzistence: Připomíná něco mezi tmelem a tuhým kokosákem. Deodorant je mastný hned na pohmat, ale na oblečení mi nikdy fleky nezanechal. Při roztírání na kůži lehce taje a kůži promastí, tím po sobě zanechá příjemný "pečující" pocit. Neštípe a nedráždí ani v případě, že je podpaží podrážděné (třeba po holení nebo v mém případě sem tam kvůli ekzému). Při roztírání ale lehce cítíte i obsah tuhých částeček ve formě velmi jemného prášku. Je ale tak jemně namletý, že na kůži není viditelný ani se nechytá na oblečení. Na fotce vypadá deodorant hrudkovatě, ale pravděpodobně je to jen vada jednoho kusu, ostatní mají konzistenci homogenní. Pokud byste ale narazili na takovýto kus, není třeba se obávat, kvalita je naprosto srovnatelná.

Aplikace a spotřeba: Z počátku se nabírá trochu hůře, ale po prodrání se přes svrchní vrstvu a vyhrabání pár "kolejniček" to jde lépe. Na prst naberu množství o zhruba velikosti hrášku a poctivě rozetřu všude tam, kde se ruka  tělo dotýkají - takže podpaží + kousek paže a lehce na boku těsně pod podpažím. Aplikace není zdlouhavá a spotřeba nijak markantní.

Balení: Neurazí, nenadchne. Vyhovuje mi ale, že není moc hluboké a je spíše široké, takže se produkt dobře nabírá. Nejdříve jsem měla s aplikací trochu problémy, protože lenost mi napovídala, že "tyčinka" je jednodušší na aplikaci, ale nakonec jsem si zvykla. Navíc mi přijde, že díky nutnosti vmasírovat produkt prsty, deodorant lépe drží a působí.

Cena vs. množství: 167 Kč/50 ml

Dostupnost: Eshopy. Hodně eshopů. Já kupovala konkrétně na krasnakazdyden a nuspring. V Praze mají i stánek (Centrum Černý most), kde můžete deodoranty omrknout a očichnout.

Složení: Maranta arundinacea Root Powder (Maranta třtinová) *, Zea Mays Starch (kukuřičný škrob) *, Cocos nucifera Oil (kokosový olej) *, Butyrospermum Parkii Butter (bambucké máslo) *, Theobroma Cacao Seed Butter (kakaové máslo) *, Cera alba (včelí vosk) *, Sodium Bicarbonate (hydrogenuhličitan sodný), kaolin (bílý jíl) *, Bentonit (bentonitový jíl) *, Zinc Oxide (Oxid zinečnatý), Aroma **
* Certifikovaná organická složka
** Složky 100% čistých, párou destilovaných esenciálních olejů

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jason






Vůně: U neparfémované verze (růžové) není. Když se budete hodně snažit, ucítíte nepatrnou vůní složek, ale mluvit v tomto případě vyloženě o vůni, je nadsazené. Verze zelená, Aloe vera, voní sladce a trochu uměle. Je to taková ta typická "zelená" vůně, kterou byste přirovnali k okurce, zelenému čaji, aloe a podobné (snad chápete, jak to myslím). Obsahuje ale ostřejší tón, který se mně osobně moc nelíbí. Vůní mě tedy produkty neoslovily.

Výdrž: Neparfemovaná verze vydrží, logicky, mnohem kratší dobu, než parfemovaná. U neparfemované je to zhruba třetina dne, u parfemované pak asi polovina. Kolem odpoledních hodin je tedy potřeba znovu přetřít.

Konzistence: Ta mi vyhovuje opravdu hodně. Nejvíce z dnešních porovnávaných se podobá klasickým deodorantům. Je vlastně někde na půl cesty mezi tuhým a gelovým deodorantem, jaké známe z obyčejných drogérií. Konzistence je na pohled a dotek tužší, ale při přesto při aplikaci připomíná gel a snadno se roztírá. Deodorant není vůbec mastný a neobsahuje žádné tuhé částečky ve formě prášku. Na kůži pak po jeho použití ulpí tenká gelová vrstva. Produkt ani po delší době neztrácí na kvalitě a i po několika měsících nemá tendence vysychat.

Aplikace a spotřeba: Aplikace je jednoduchá a rychlá. Spotřeba je srovnatelná se spotřebou u klasických deodorantů a díky způsobu aplikace podstatně nižší než třeba u deodorantů Soaphoria.

Balení: Opět neurazí, ale ani nenadchne. Balení se opět podobá balení u klasických tuhých deodorantu, kdy produkty vysouváte pomocí kolečka ve spodní části. Je ale poměrně velké a neskladné, hlasovala bych pro menší. Deodorant je totiž věc, která vám vydrží delší dobu, není tedy potřeba vlastnit tak velké balení. 

Cena vs. množství: cca 150 Kč/71 g

Dostupnost: Ve velké většině eshopy. Často ale na produkty Jason narážím ve "zdravých výživách". Tam jsem mimochodem kupovala i já (prodejna má ale i eshop - bio-natural).

Složení Aloe Vera:  Propanediol, Aqua (Water), Glycerin, Sodium Stearate, Zinc Ricinoleate, Polyglyceryl-3 Caprate, Aloe Barbadensis Leaf Juice, Citrus Grandis (Grapefruit) Seed Extract, Allantoin, Behenyl Alcohol, Ethylhexylglycerin, Glyceryl Stearate, Silica, Sodium Bicarbonate, Sucrose Cocoate, Tocopheryl Acetate, Zea Mays (Corn) Starch, Benzyl Benzoate, Hexyl Cinnamal, Fragrance (Prafum)

Složení Naturally Fresh:  Propanediol, Aqua, Glycerin, Sodium Stearate, Zinc Ricinoleate, Polyglyceryl-3 Caprate, Camelia Sinensis Leaf Extract, Citrus Grandis Seed Extract, Hamamelis Virginiana Extract , Lavandula Angustifolia Oil, Allantoin, Behenyl Alcohol, Ethylhexylglycerin, Glyceryl Stearate, Silica, Sodium Bicarbonate, Sucrose Cocoate, Tocopheryl Acetate, Zea Mays Starch, Alcohol

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ponio






Vůně: Kupodivu, na to že nemám ráda citrusové vůně, mi tahle zas tak moc nevadí. Vůně je výrobcem popsána jako sladká, květinová. S tím si ale dovolím nesouhlasit, protože mě přijde primárně citrusová. Nejvíce ze všeho mi připomíná lehce přeslazený citrusový bonbon. Nijak mě ale neuráží a nebýt šílené konzistence, klidně bych deodorant používala.

Výdrž: Není špatná. Řekla bych, že tak asi stejně jako u zeleného Jason - cca půl až tři čtvrtě dne.

Konzistence: Kámen úrazu. Ona vám napoví už první ingredience ve složení - soda. Pro mě je to, prostě a jednoduše řečeno, umaštěná soda. Soda je tam hodně cítit, dedodrant je na dotek práškový a hrubý. Dokážete si pak asi představit, co udělá v podpaží. Takhle nějak se představuju, že by to vypadalo, kdybych si natřela podpaží kokosákem a posypala polohrubou moukou. A navíc ty částečky ulpívají i na oblečení... takže si na sebe jednou vezmu tričko a můžu ho hodit do pračky, protože je umaštěné a ulepené od sody. Takže přes konzistenci tohohle produktu se nepřenesu. Sorry, nejde to.

Aplikace a spotřeba: Aplikace není s ohledem na konzistenci moc komfortní. Deodorant je docela tuhý a trochu drhne kvůli vší té sodě. Spotřeba tomu odpovídá taky, protože deodorant se na kůži lepí v takových sodno-kokosových chuchvalcích.

Balení: Designově fakt pecka. Z dnešních porovnávaných se mi líbí fakt nejvíc. Těší mě i papírové provedení, které je šetrnější k životnímu prostředí. Navíc je na deodorantu minimum materiálu a obal pevně doléhá k produktu, takže žádné zbytečné místo navíc, Díky tomu dost skladné. Vysouvací mechanismus není zrovna pokrokový, ale účel plní a deodorant se v balení neposouvá tam a zpět.

Cena vs. množství: cca 200 Kč/75g (44ml)

Dostupnost: Aktuálně spíš nedostupnost. Pokud byste tedy prahli vyloženě po verzi Cukrová pivoňka. Jinak eshopy. Není jich hodně, ale seženete i v ČR. Já kupovala v  nuspring.

Složení: Sodium Bicarbonate (bikarbonát sodný), Cocos nucifera Oil (kokosový olej), Helianthus Anuus Seed Oil (slunečnicový olej, SK), HYDROGENATED Cetyl Olive Oil Esters (olivový vosk) E, Kaolin (kaolin), Olea Europaea Fruit Oil and HYDROGENATED Vegetable Oil (olivové máslo) E, Helianthus annuus Wax (slunečnicový vosk) E, Talcum (talek), Citrus Grandis Peel Oil (silice - grep), Cananga odorata Flower Oil (silice - ylang ylang), Citrus Aurantium Dulcis Peel Oil (silice - sladký pomeranč), Eugenia Caryophyllus Leaf Oil (silice - hřebíček, list), Sturač benzoin Gum (pryskyřice - benzoin), Rosmarinus Officinalis Leaf Extract (rozmarýnový extrakt), Limonene *, Linalool *, eugenol *, Benzyl Benzoate *, Citral *, Benzyl alcohol *, Iso-Eugenol *, Benzyl Salicylate *, Farnesol *, geraniol *
E Ecocert; * Obsažené přirozeně v silicích

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Navia






Vůně: Citrón. Fakt z deodorantu necítím nic jiného, než citrón. Kdysi jsem měla čistý citrónový olej do aromalampy a voněl úplně stejně. Dle výrobce se má jednat o květinovou vůni s kapkou citrusu. Leda, že by do mého kusu zapomněli přidat ty květiny, zato tam dali dvojnásobek citrónu. K tomu, jak to mám s citrusovými vůněmi, jsem se už vyjádřila v úvodu, takže asi odhadnete, jak hodnotím.

Výdrž: Na přírodní deodorant fakt slušná. Dá skoro celý den.

Konzistence: Naprosto skvělá. Olejovo vosková, ale ne přehnaně mastná. Roztírá se do slabé vrstvičky, nedráždí. Neulpívá na oblečení, ale je z oblečení cítit i po pár dnech.

Aplikace a spotřeba: Aplikace je rychlá a komfortní, spotřeba nízká.

Balení: Nejpropracovanější balení z dnešních porovnávaných. Bytelný plast, šroubovací víčko. Nikde se nic neviklá ani o píď. Navíc se mi líbí i menší velikost, která je rozhodně praktická pro jakékoliv přenášení.

Cena vs. množství: 169 Kč/30 ml.

Dostupnost: Opět eshopy. Já osobně kupovala v krasnakazdyden.

Složení: Polyglycerol-3 Beeswax, Isopropyl Myristate, Caprilic/ Capric Triglyceride, Potassium Alum, Tocopherol, Pelargonium Graveolens Oil, Litsea Cubeba Oil, Lavandula Angustifolia Oil, Citrus Bergamia Fruit Oil, Citral, Limonene, Linalool, Geraniol, Citronellol

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Honestly pHresh






Vůně: Připomněla mi klasickou vůni Nivea. Krémová vůně, vcelku odpovídající bambuckému máslu z názvu deodorantu, obohacená o lehce nakyslou špetku šťávy z aloe. Rozhodně příjemná, ale dost slabá.

Výdrž: Nestojí snad ani a řeč. Ze zmíněných nejhorší. Vydrží maximálně čtvrt dne. Proto mě baví slogan na obalu "Yes, it really works!" No, it doesn't...

Konzistence: A jsme u toho, proč je podle mě tohle největší propadák (když opomineme směšnou výdrž). Deo asi tak po čtvrt roce, co jsem ho měla doma, změnil vůni v něco lehce nakyslého, načež jsem ho s ohledem na budoucí nafocení odložila a po nějakém tom měsíci vytáhla a zjistila, že vyschl do něčeho scvrklého hnědého a nepoužitelného. Což mě za tu cenu dost naštvalo Předtím mi ale konzistence vyhovovala - krémová a středně tuhá, do kůže se rychle vstřebal.

Aplikace a spotřeba: Proti aplikaci nic nemůžu namítat. Rychlá a komfortní. Spotřeba jako u klasických tuhých deodorantů.

Balení: Průměrně pevný plast, víčko, vysouvání pomocí kolečka ve spodní části. Prostě tak, jak to známe u konvenčních tuhých deodorantů. Balení je docela velké a osobně bych ho asi nechtěla tahat po kabelkách.

Cena vs. množství: 299 Kč/64 g

Dostupnost: Eshopy. Já kupovala v ladybio.

Složení: Aloe Barbadensis Leaf Juice*, Water, Vegetable Glycerin, Sodium Stearate, Stearyl Behenate, Oleyl Erucate, Zea Mays (Corn) Starch**, Sodium Bicarbonate, Saccharomyces Ferment, Lauryl Laurate, Silica, Calendula Flower Extract, Lycium Barbarum Fruit Extract, Leuconostoc/Radish Root Ferment Filtrate, Olea Europaea (Olive) Fruit Oil*, Naturally Extracted Fragrance.***  
*Certified Organic  **Non-GMO  ***100% Natural per defined in ISO 9235. Natural fragrance created from natural extracts and isolates.

Pozn.: Firma pravděpodobně změnila recepturu, protože složení na jejich stránkách neodpovídá tomuto, takže už to třeba nebude taková tragédie. 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Alverde






Vůně: Právě ta se mi líbí na celém produktu nejvíce. Jemná, krémová a zároveň lehce nasládle květinová. 

Výdrž:  Střední, podobně jako u Ponio - cca půl dne, možná trochu méně.

Konzistence: Tekutá, krémová. Po nanesení začne schnout a lehce lepí. Vstřebává se ale dost dlouho, takže běhám po bytě a mávám pažemi á la kachna, abych usychání uspíšila. Je ale jedna věc, která mě na tomhle deodorantu štve ještě více, a to barva. V podpaží po něm zůstane viditelně bílo a fakt bych si netroufla vzít si na sebe tmavé tričko. Navíc, když ho nebudete nějakou dobu používat zaschne, zabrzdí kolečko, a to pak, při dalším použití, musíte očistit od gumových cucků (viditelné na fotu výše).

Aplikace a spotřeba: Já ty tekuté kuličkové deodoranty prostě nemám ráda. Tenhle jsem pořídila jen proto, že jsem chtěla zkusit Alverde, které dělá pak už jen sprejový a do toho bych nešla ani náhodou. Spotřeba je nízká.

Balení: Skleněné s plastovou kuličkou a šroubovacím víčkem. Něčím se mi ale líbí. Asi ta svěží kombinací bílé a světle růžové v kombinaci se sklem.

Cena vs. množství: kolem 70 Kč(??)/50 ml

Dostupnost: dm drogerie

Složení: Aqua, Sodium Lactate, Maris Sal, Zinc Oxide, Zinc Ricinoleate, Betaine,Glyceryl Caprylate, Glycerin, Xanthan Gum, Aloe Barbadensis LeafJuice*, Hydrolyzed Pearl, Hydrated Silica, Potassium Cetyl Phosphate,Parfum**, Limonene**, Benzyl Salicylate**, Linalool**, Geraniol**,Citral**, Citronellol**, Benzyl Alcohol**, Benzyl Benzoate*** ingredients from certified organic agriculture** from natural essential oils

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

SHRNUTÍ

Jak už jste asi pochopili, mým favoritem je Soaphoria. Vlastně mi vyhovuje ve všech ohledech (možná balení by mohli trochu upravit, ale to je detail) a používám ho denně, když se chystám kamkoliv mezi lidi. Na druhé místo bych zařadila zelený Jason, který používám ve dny, kdy zůstávám doma, abych zbytečně neplýtvala Soaphorii a spotřebovala zásoby. Na dalším místě pak končí Navia, který je vlastně fajn, když se povznesu nad silnou vůni citrónů a asi ho do domácí spotřeby zařadím po deodorantu Jason. Další končí Alverde, ke kterému mám kvůli výkonu, konzistenci a barvě taky dost výtek, ale na doma to asi zvládnu. Používat ale rozhodně nehodlám Ponio, protože tu práškovou konzistenci nezkousnu, i když vůně se mi fakt líbí. A rozhodně nepoužiju ani Honestly pHresh. Ze zjevných důvodů a tím pádem končí na posledním místě.

26 komentářů:

Děkuji za všechny komentáře! Není pro autora lepší odměny, než vidět odezvu čtenářů.
Pozn.: Komentáře obsahující pozvánku do soutěže budou mazány. Je to jediné pravidlo, tak ho prosím respektujte.

  1. Ahoj Zdeni, ze zmíněných deodorantů mám vyzkoušený jen Ponio. Právě dopotřebovávám zelenou verzi Tea tree & Lemongrass a musím říct, že s ním nejsem vyloženě nespokojená. Výdrž je sice slabší, jak píšeš, ale na kůži je příjemný, hezky voní a pokud se natírá na vlhké(!) podpaží, nehrudkuje, ani nedělá žádnou jinou neplechu. Za sebe ho hodnotím pozitivně.
    Bezvadný článek!;) Přeji pohodové dny, Veronika. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Verčo, diky za tip, zkusím ještě aplikaci na vlhko, třeba ho pak zvládnu dopoužívat alespoň na doma.

      Vymazat
  2. Pěkný článek. Já jsem nezkoušela ani jeden z tvého testu, ale mám nejlepší zkušenosti s jinými produkty Soaphoria a Navia, takže při další objednávce nějaký ráda do košíku přihodím. Mám odzkoušených hodně tekutých, ale tuhé jen málo. Mám tedy co dohánět :-)
    All my cosmetics

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Já zase s tekutými moc zkušeností nemám, jsem věrná tuhým deo. Soaphorii i Navia jsou oba fajn. Záleží jen, jestli preferuješ citrusové nebo květinové vůně.

      Vymazat
  3. Perfektní srovnávací článek, Zdeni! Taky se přimlouvám za Soaphorii, která je zatím absolutní TOP a stejně je otázkou času, kdy si opět pro Benátskou noc sjedu na Čerňák. Zatím se ovládám, dobře si vědoma toho, že doma ještě voňavé zásoby mám :-) Co mě dost překvapilo, tak Honestly pHresh. Ten vypadá podle fotky jak mega fujtajbl! Přitom já měla nějakou květinovou variantu a byl to podle mě jeden z nejlepších deo, co vydržel i pěší túru po horách. Tak buď změnili složení (a barvu :-D, nebo je to jiný typ :-)
    Bebe

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Benátskou noc mám taky nejraději! :) Mám doma všechny a nejvíc mi voní benátská noc, pak in White, nevinnost a nakonec soapgasm. Ale zajímala by mě i ta pánská verze, i když do toho muže asi neuvrtám.
      S tím Honestly pHresh fakt nevím. On to nebyl žádný zázrak ani před zkažením a následným vyschnutím. Ale podle ofiko stránek mají jiné složení, tak třeba inovovali. Ono se to ale dá čekat, když máš produkt, který má na prvním místě složení šťávu z aloe - brzy se začne kazit a vyschne...

      Vymazat
    2. Jináč ta barva byla předtím bílá s lehkým nadechem do béžova. Tohle se s ní událo až postupem času.

      Vymazat
  4. Super článek, takové srovnání ocení každý :) Já přírodní deodoranty ještě nezkoušela. Nepotím se sice extrémně, ale asi bych byla nejistá, kdybych měla jít mezi lidi bez ověřeného funkčního, byť chemického antiperspirantu. Docela mě ale láká ta Soaphoria, tím spíš, že na tom Čerňáku by se dala prozkoumat. Pokud se tam někdy dostanu, určitě kouknu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proti pocení to asi žádný z přírodních nepomůže, leda, že by v něm byla soda a to jsme zase u té příšerné konzistence. Soaphorii ale určitě zkus očichat. Mně se všechny jejich vůně líbí a výdrž mají fakt parádní. Hlavně zmíněná Nevinnost.

      Vymazat
  5. Minule som drzala v ruke Alverde deodorant, ale spomenula som si, ze niekto (mozno aj ty) 😀 spominal, ze farbi, tak som ho nekupila. To na deodorantoch vyslovene neznasam. Ja mam doma vzorku deodorantu od Dulcia, ktory sa tiez prstsmi natiera a to je tragedia. Akoby som si natierala do podpazia piesok. Pouzila som ho 2 krat na doma a stacilo. Fuj. Neviem, ci je to nejaka chybna vzorka alebo co, ale totalne ma to od tohto typu deodorantov odradilo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Se vsadím, že v té dulcii bude taky plno sody, podobně jako v Ponio, proto ten pískový pocit :) Alverde fakt neni žádná výhra. Dělají i bezbarvé, ale nemyslím, že by na tom s výdrží byly lépe.

      Vymazat
    2. Dulcia deodorant jsem taky zkoušela a je to hnus, konzistence je u všech balení stejná, jako když si natírám pískovou mastnou hmotu, dělá to i nevypratelné mastné bílé fleky na rubu oblečení v podpaží. Zničila jsem si tak černé tričko. Už nikdy víc. No a Ponio to je to samé a výdrž žádná...Soaphorii jsem zatím nezkoušela a kvalitní deo stále hledám. Katka

      Vymazat
    3. Káťo, mám na tyhle deodoranty s vysokým podílem sody stejný názor :-) Sopahorie je super, ale musí ti sednout vůně. Navíc všechny voní dost podobně.

      Vymazat
  6. Verziu Nevinnost od Soaphorie som si velmi neoblubila. Vona mi pripomila kombinaciu ihlicia a oleja z auta. Ako ked niekto v lese umyva auto :-) Naopak verzia Benatska noc, ktoru pouzivam teraz, je super. Pekna vona a co ma prekvapuje, tak aj konzistenciou je uplne odlisna od Nevinnosti. Vzdy som si myslela, ze sa lisia len vonou a tu je aj zlozenie rozne. Mne soda v deodorantoch nevadi, takze aj to Poniou vo verzii pomaranc a eukalyptus som mala rada, no je pravda, ze smuhy zanechavalo. Kazdopadne na zimu mi uplne stacia prirodne deodoranty a nechavam telo oddychovat od skodlivin. Ked pride leto, bude to uz horsie, no aspon budem striedat prirodu s hlinikovymi antiperspirantmi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Benátská noc mi taky voní nejvíce. Je z nich nejvíce ovocná. Moc fajn je ale i In White, ta voní hodně jemně, krémově a evokuje mi nějaké bílé květy, od toho asi i název. Je pravda, že nevinnost je dost svérázná a asi se nebude líbit každému. Jinak jsem zvědava na léto, jak si poradí ve vedrech :)

      Vymazat
  7. Skvělý článek :). Už dlouho jsem si chtěla nějaký přírodní deodorant koupit, ale furt jsem nevěděla jaký. Nakonec to teda u mě vyhrála zmíněná Navia :), tak jsem si objednala jak variantu Ranná rosa, tak ještě Chladivý vánek. Tak uvidíme, jak mi budou sedět. Objednávka je odesláná a teď budu jen vesele čekat na ty moje nové přírůstky :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Navia není vůbec špatná, ale fakt mi nesedla ta vůně. Tak snad tobě se bude líbit :)

      Vymazat
  8. Super článek, já mám doma od Navie krémový deodorant z toho důvodu, že v ostatních byla vždy soda, která mi tam nevyhovovala. Ale ty květiny tam docela i cítím, tak jsi třeba měla fakt štěstí na nějakou extra citrónovou várku :D

    Piosek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Soaphorii soda je, ale fakt si ji ani nevšimneš. Ale fakt ta Navia voni hrozně moc citronově. Měla jsem strach, že mám nějaký vadný čich, ale potvrdili mi to i všichni z okolí :)

      Vymazat
    2. Já mám citrusové vůně vcelku ráda, takže by mi to asi ani nevadilo, ale věřím, že pro někoho, kdo tento druh vůně moc nemusí, je to děs :D Ale je fakt, že Navia asi taky bude milovat vůni citrónů, protože mám od nich ještě masážní olej, který má vonět po kávě, skořici, citrusech a bylinkách. No já z toho cítím akorát tu skořici a citróny. :D

      Piosek

      Vymazat
  9. Super článek :) Já mám zkušenost jen se značkami Alverde, Lavera, Jason a Ponio a musím říct, že s Poniem jsem tak spokojená, že už další hledat nebudu :) Konzistence mi nevadí a vydrží mi téměř celý den, na rozdíl třeba od Jasonu, který mi vydržel max půl dne (o Laveře a Alverde ani nemluvím :D). Každý to holt máme jinak :)

    MŮJ BIO SVĚT

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkuju :-) Pokud jsi s Ponio ve všech ohledech spokojená, tak není důvod měnit :-) Já zase skončila u Soaphorie, se kterou jsem zcela spokojená. Jak píšeš, každý to máme jinak.

      Vymazat
  10. V poslednej dobe som začala aj ja uvažovať, že by som vyskúšala antiperspirant práve na prírodnej báze, ktorý bude aspoň o niečo viac šetrnejší k pokožke, ako normálny. Alverde vyzerá super a vlastne to je aj jediná prírodná značka, ktorú poznám :)

    www.frenchstyle.eu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přírodní antiperspiranty obsahují hodně sody... fajn, že natáhnou vlhkost, ale ten práškový pocit v podpaží moc nedávám :-) Za sebe určitě doporučuju Soaphorii... nádherně voní :-) Alverde není nejhorší, ale výdrž je slabší.

      Vymazat
  11. Skvělý článek! některý z nich dle tvých recenzí ráda vyzkouším, protože tíhnu k těm přírodnějším verzím, ačkoliv v poslední době jsem si kupovala ty klasické. Jinak já jsem taky z Pardubic :) BEAUTYPUSINKA

    OdpovědětVymazat
  12. Love your post dear ♥
    If you want check out my blog.I write about fashion,beauty and lifestyle.Maybe we can follow each other and be great blogger friends !

    http://herecomesajla.blogspot.ba/

    OdpovědětVymazat