TOP přírodní dekorativka za rok 2016

17. 1. 2017



Loňský rok byl pro mě, co do dekorativní kosmetiky, přelomový. Rozhodla jsem se zbavit veškeré konvenční dekorativky a nahradit jí certifikovanou přírodní. Důvodů pro takové rozhodnutí bylo více, hlavním ale byl stav mé pleti a to, že na "chemii" reagovala s čím dál menším nadšením. Prvních pár měsíců bylo k zlosti. Sehnat tvářenku nebyl problém. Tužku na oči? Řasenku? Pche! Hračka! Oční stíny? To už bylo těžší, ale netrvalo dlouho. Problém nastal především u makeupu, báze pod oční stíny, konturovacího produktu. Největší boj bylo ale nalezení použitelného produktu na obočí. Konec dobrý, všechno dobré a mně se zadařilo posbírat kusy, které naprosto splňují a mnohdy i převyšují mé požadavky. Níže je tedy výčet toho nejlepšího z přírodních malovátek, co mě v roce 2016 potkalo...


1. Neobio tvářenka, 02 Fresh Rose
Mezi přírodními tvářenkami se těžko hledají kusy s vyšším leskem - většina je matných nebo s jen lehkým shimmerem. Tahle má ale lesk jak blesk, takže když je nálada na úprk před všudypřítomným matem, sahám po ní. Navíc už netřeba rozjasňovače. Na swatch můžete mrknout ZDE (horní odstín).

2. Alverde paletka očních stínů, 02 Fairy Nudes
Za minimální cenu dostanete paletku s perfektní skladbou barev, vhodných pro většinu barevných typů. Pigmentace, konzistence, i výdrž stínů jsou s ohledem na přírodní složení moc fajn a dokonce o dost lepší, než u mnohonásobně dražších značek jako Cosm'etika, 100% Pure nebo Lily Lolo. Swatche jste mohli potkat u mě na instagramu ZDE.

3. Cosm'etika oční stín, Matt Chestnut
Mou "konturovací paletku" složenou z očních stínů Cosm'etika jste mohli potkat, jak jinak než, na instagramu. Ráda bych vyzvedla především matný hnědý oční stín, který mi dennodenně slouží ke konturování. Díky tomu, že je dokonale matný, není příliš pigmentovaný a má chladnější odstín, se pro tento účel skvěle hodí. Oba hnědé stíny v paletce jsou stejné - Matt Chestnut, nicméně původní odstín (na fotce v paletce vpravo) byl o fous chladnější, než novější kupovaný (vlevo).

4. Alverde krémový rozjasňovač
Nejúžasnější a nejdecentnější rozjasňovač vůbec. Hodně mi připomíná ten od RMS - oba dělají nádherný "mokrý efekt", který je vidět jen pod určitými úhly. Swatch k nahlédnutí ZDE.

5. Alterra zapečený bronzer
Když pominu až směšně nízkou cenu, která čítá necelou stovku, má tenhle bronzer přesně tolik lesku, kolik od bronzeru požaduju. Navíc je světlý, s příjemně chladným a lehce narůžovělým odstínem - jako čerstvé opálení. Bohužel u nás nedostupný, kupovala jsem v Německu.

6. 100% Pure Long last brows, Taupe
Ten odstín je pro mě jako stvořený. Pokud jste chladný typ s popelavým, středně hnědým odstínem vlasů, určitě taky bojujete s výběrem produktu na obočí, který by nebyl příliš tmavý nebo světlý, příliš červený nebo příliš žlutý. Tenhle není ani jedno ze jmenovaných. Je prostě dokonalý. 
Pozn.: Ještě přemýšlím o koupi vosku v odstínu Taupe. Mám ho už v odstínu Brunette, který je na mě trošku červenejší, jenže mi moc vyhovuje jeho konzistence a lesklejší efekt.

7. So' BiO étic BB krém 5 v 1, 01 Beige nude
Zatím jsem nenarazila na lepší. Perfektní krytí + hydratační efekt. Nezalézá do vrásek ani do pórů. Přes léto používám samotný a míchám odstíny 01 a 02 do požadované tmavosti. Teď přes zimu do něj pro špetku hydratace navíc přidávám 100% Pure BB. Recenzi si můžete zopáknout ZDE.

8. 100% Pure BB krém, 10 Luminous
Samostatně podle mě naprosto nepoužitelný - tak hydratační, že není možné se s ním nelesknout i s extrémně suchou pletí a navíc má dost růžový odstín. Není vyloženě olejový, má spíše medovou tahavou konzistenci. Naprosto skvělý je ale pro ředění makeupů, které vysušují více, než potřebujete. Navíc má i vysoký lesk (jako by ho nastavili rozjasňovačem), takže do výsledného efektu přidá ještě trochu zdravého "glow".

9. Alverde řasenka, LE
Na řasenky nejsem moc náročná, sedí mi skoro každá s plastovým kartáčkem. Tahle se mi ale ze všech nejméně během dne obtiskává, takže proto to prvenství. Ještě mi doma ale leží nepoužitá 100% Pure. Že by adept na letošní výhru? 

10. 100% Pure dlouhotrvající tekuté oční linky, Blackberry
Takovou výdrž jsem nepotkala u žádných jiných linek. Obvykle se mi linky buď obtisknou nebo po pár hodinách lehce odrolí. U těchhle nic ze jmenovaného nehrozí. Mají konzistenci jako lak, díky čemu zasychají extrémně rychle a celý den se nehnou (odličování je pak ale složitější, nicméně hydrofilní Saloos to jako vždy jistí a odlíčení s ním je pohoda). Navíc se rychle a precizně pracuje se štětečkem. Odstín je tmavý fialový s metalickým efektem.

11. 100% Pure krémové oční stíny v tyčince, Eggplant
Úžasný tmavý šedo-hnědo-fialový odstín, se kterým s bleskovou rychlostí vykouzlíte kouřové líčení. Složení je postaveno na olejích a voscích, takže výdrž není nijak světoborná, ale úprava poklepáním prstem vám opět zabere pár vteřin. Swatch a menší povídání ZDE.

12. PuroBIO báze pod oční stíny
Není to silikonová báze, takže nečekejte prodloužení výdrže stínů na 12+ hodin. I přesto je ale tahle báze to nejlepší, co jsem z přírodních bází zkusila. Stíny bez báze mi vydrží asi hodinu. Stíny s touhle bází vydrží přibližně 5 hodin a pak se teprve velmi pomalu začnou slévat. Což je pro mě víceméně výhra.

20 komentářů:

Děkuji za všechny komentáře! Není pro autora lepší odměny, než vidět odezvu čtenářů.
Pozn.: Komentáře obsahující pozvánku do soutěže budou mazány. Je to jediné pravidlo, tak ho prosím respektujte.

  1. Tá paletka od Alverde vyzerá krásne ♥ škoda že sa už u nás nedá zohnať.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás se po nich jen zaprášilo, hlavně po téhle chladnější 02 :-) Na Slovensku už ani nenaskladní?

      Vymazat
  2. Fantastický přehled, Zdeni! Pár věcí připisuju na seznam "určitě se po tom mrknout"! Hlavně 100% Pure na obočí, Alterra bronzer a báze pod stíny :-)
    Bebe

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Bebe :-) Stín na obočí rozhodně doporučuju, nic lepšího nenajdeš a hlavně skoro neubývá. Po bronzeru ale budeš muset mrknout v zahraničí. Je to stálá nabídka, takže pokud budeš mít cestu do Německa, určitě na něj narazíš.

      Vymazat
  3. priznám sa, že z prírodnej kozmetiky nekupujem dekoratívku, ale skôr kozmetiku na starostlivosť :) ale ako vraví Monika, tá paletka je skvelá :)
    MakeUpByVeo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Verčo, dříve jsem to měla stejně (když koukneš do starších článků, najdeš tam spoustu fotek konvenční kosmetiky), ale pak mi začaly vadit hlavně makeupy, báze pod stíny a oční stíny. Často jsem měla pleť podrážděnou a v okolí očí se mi začal dělat ekzém, takže nebylo zbytí.

      Vymazat
  4. Tu paletku od Alverde vidím poprvé, ale vypadá dobře :) Alverde mám ráda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já také! :-) Po paletce mrkni v dm, možná ještě seženeš.

      Vymazat
  5. Zaujal ma rozjasňovač Alverde, už som si ho kúpila tak som zvedavá, aký bude.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že budeš stejně nadšená, jako jsem z něj já :-)

      Vymazat
  6. Paletku som si kúpila ako odmenu za skúšku a je skvelá :) V Brne na Svoboďáku je ich stále dosť.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jé, tak to jsem ráda, že ti taky sedí :-) U nás v Pardubicích je taky ještě potkávám.

      Vymazat
  7. Já bych si bohužel coby blázen do výrazných barev s přírodní dekorativkou nevystačila. I když na pleť by mi asi stačila, so Bio vypadá dobře, ale já teď nenosím žádný make-up, jen pudr Alverde + ty tvářenky a bronzery vypadají moc fajn.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím, že bys něco sehnala, kdybys pátrala (já teda nikdy moc nepátrala, většinou jen linkuju). Třeba Bellapiere nebo Alva dělají barevné pigmenty hodně slušné kvality, pár balení mám doma. Dále například Annabelle minerals, Faran (s nimi ale nemám zkušenosti), Uoga Uoga a další.
      Tvářenka a bronzer výše jsou skoro zadarmo, takže i kdyby ti nesedly, nebude to tolik mrzet, takže klidně pořiď :-)

      Vymazat
  8. U nás v drogérce je to s Alverde sortimentem o dost slabší :-/ ale prý mají rozšiřovat! Každopádně jsem ještě pořád nepřišla na chuť těm jejich zeleným plastovým obalům :D samozřejmě to nemá co dočinění s kvalitou, ale mám ráda kosmetiku, na kterou je radost pohledět :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně ty obaly zas tak neurážejí, ale všimla jsem si, že jejich vzhled není zrovna oblíbený. Třeba mě zase vadí paletka od Cosm'etiky. K tomu designu mám fakt odpor :-D

      Vymazat
  9. Ten rozjasňovač od Alverde vypadá parádně, asi ho budu muset omrknout :)

    MŮJ BIO SVĚT

    OdpovědětVymazat