Netoxické laky Snails (nejen) pro děti

9. 10. 2016



Produkt byl zaslán zastoupením eshopu lakilaki.cz, běžná cena 219 Kč/10,5 ml.

Onehdy mi přišel email s milou nabídkou na vyzkoušení indie laků na nehty. Po prvním letmém kouknutí do složení pár značek jsem chtěla odmítnout. Pak jsem si ale všimla v sortimentu eshopu nabídky netoxických laků pro děti (a těhotné) značky Snails. Slovo dalo slovo a za pár dnů mi v poštovní schránce přistál balíček. 



V eshopu mě samozřejmě jako první zaujala sekce "Pro děti". Tam přece nemůžou zařadit žádné chemické dryáky, to je snad jasný, ne? V detailu produktů jsem se pak dočetla, že jsou laky prosté 6 toxických látek: formaldehydu, dibutylftalátu (DBP), toluenu, formaldehydové pryskyřice, parabenů a kafru.

Výběr padl odstín Love is..., který by se dal dle obrázku v eshopu popsat jako typická rudá s teplejším podtónem. Jedním slovem rajčatová. Po otevření balíčku jsem ale pro jistotu dvakrát zkontrolovala název odstínu, protože barva rozhodně nebyla ani tak červená, jako spíše růžová s modrými odlesky. Ve finále nemám s barvou problém, líbí se mi. Nicméně se může stát, že někdo, kdo očekává tradiční rudou, bude odstínem zklamaný. Kdyby vás zajímal obsah balíčku, který vám dorazí k laku, jedná se o balení vlhčeného čistícího ubrousku, určeného pro akutní odstranění laku.

Jelikož je složení postaveno na vodní bázi, laky jsou rozpustné ve vodě. Není pak divu, že jsem měla trochu obavy ohledně výdrže. Jenže... Jestli mě na lakování nehtů něco štve, není to ani tak samotné nanášení laků a následné čekání na uschnutí, jako spíše celý ten proces odstranění laku. Ten smrad z odlakovače, zdlouhavá procedura odstraňování, deset zapatlaných vatových tampónů a hlavně ty totálně vysušené nehty a nehtová kůžička. Jak jsem tady již mnohokrát zmiňovala, moje ruce mají celkem časté tendence osypat se ekzémem a i když je zrovna klid, jsou alespoň protestně vysušené.

S tímhle lakem ale nemusím nic z výše zmíněného řešit. Sbohem odlakování, sbohem podrážděné kůži. Prostě večer jen stoupnu do sprchy a namočený lak z nehtů setřu. Nehty jsou jako nové, beze stopy vysušení a celá procedura zabere zhruba minutu.

Ano, uhodli jste, výdrž laku se rovná době mezi odlakováním a první návštěvou sprchy. Jenže lak kryje slušně v jedné vrstvě a dost rychle schne, takže přelakování je pro změnu otázka zhruba dvou minut, které si klidně po ránu vyšetřím, když zrovna toužím mávat na svět barevnými nehty.

Během dne pak lak na rukou drží celkem slušně. Je možné si ruce i opláchnout vodou. K tomu, aby šel lak z nehtů dolů, je potřeba mu trošku mechanicky pomoct. Když si tedy dlaně opláchnete vodou a mýdlem a dáte pozor, abyste netřeli nehty, lak tu trochu tekoucí vody s přehledem ustojí.


Objem je zmíněných 10,5 ml, takže takový zlatý střed. Ani moc, ani málo. Štěteček je tenčí a delší, ale díky jemným a ohebným štětinám se s ním nepracuje vůbec špatně (potřeba v potaz také vzít to, že produkt je primárně cílen na dětskou populaci, a ta má nehtíky drobnější). 

Ohromnou výhodu laku vidím v absenci typického vlezlého odéru, který laky na nehty provází. Je cítit pouze lehce po silikonu nebo pryskyřici, s malou špetkou rozpouštědla, a to až v případě, že si lahvičku strčíte až do nosní dírky. Jo a taky má na víčku rozkošnou mašličku na gumičce. Při lakování mi ale překáží, takže ji sundám a po lakování zase nasadím...

-------------------------------------------------------------

Foceno ráno ihned po nanesení (jedna vrstva):



Foceno večer, po cca 14 hodinách.
Je vidět pouze lehké ošoupání u konečků. Lak přežil i pár opláchnutí rukou.





Finální shrnutí? Kryje to, nesmrdí to, neškodí to, smyju to vodou. Jsem nadšená.

Celou nabídku značky si můžete prohlédnout TADYZa pozornost určitě stojí odstín Ballerine, který se bude líbit všem těm, kdo preferují světlejší a teplejší odstíny. Rozkošným detailem je u tohoto odstín baletní sukýnka kolem uzávěru. Osobně pak ještě přemýšlím nad pořízením některého z fialových odstínů Tutu nebo Purple.

8 komentářů:

Děkuji za všechny komentáře! Není pro autora lepší odměny, než vidět odezvu čtenářů.
Pozn.: Komentáře obsahující pozvánku do soutěže budou mazány. Je to jediné pravidlo, tak ho prosím respektujte.

  1. Líbí se mi ten nápad, ale určitě bych nesnesla lak, který se ve vodě rozpouští, protože si myju ruce fakt pořád a dost je o sebe u toho třu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jasný. Pro malý děti ale ideální a mně taky moc vyhovuje. Osobně si ruce snažím kvůli ekzému mýt co nejméně a co nejrychleji, takže mi ten jeden den lak s přehledem vydrží. A na stavu rukou/nehtů je používání laku, který má celkem fajn složení a nemusíš na něj s odlakovačem, vidět.

      Vymazat
  2. Tak tohle mě nadchlo! Jedním z hlavních důvodů, proč si nehty nelakuju, je právě ta nutnost použít odlakovač. Klasickým odlakovačem své ruce trápit nechci a těch přírodních je hodně málo. Tohle je super alternativa - prostě vlezu do sprchy a je to :) Jen se trochu bojím toho umývání rukou. Já si myju ruce dost často a důkladně, tak nevím, jestli by to chudák lak přežil :)
    Strašně se mi líbí odstín Ballerine, tak ho asi někdy vyzkouším, díky moc za tip!

    MŮJ BIO SVĚT

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, absence odlakovače je na ekzematické kůži rozhodně znát. Ale pokud si myješ ruce často a důkladně, tak tě nepotěším. Laku stačí opravdu třeba silnější proud ze sprchy a po pár vteřinách se po malých kouskách začne splachovat z nehtů. Takhle na ten pracovní den nebo večerní pařbu je ale ideální. Jen bacha na tu vodu, no :-) Osobně ho nosím v kabelce a když nutně musím pod vodu, přelakuju nehet nebo dva znovu :-)

      Vymazat
  3. Designovo sú skvelé, úplne ňuňu, ale ja práve očakávam od laku výdrž, pretože neznášam lakovanie nechtov :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Výhoda ale je, že tady výdrž nečekáš, tudíž nemusíš dávat podlak, dvě vrstvy laku a nadlak. Prostě dáš jen jednu vrstvu a hotovo :-) Ale chce si to fakt dávat pozor na všechno mokré :-)

      Vymazat
  4. tá farba sa mi veľmi páči :) a to balenie je roztomilé :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Balení se vážně povedlo :-) A po vypotřebování zůstane navíc mašlička na gumičce :-)

      Vymazat