Aktuální večerní péče o pleť

18. 5. 2015

Dnešní článek bude věnován především velebení úžasného působení arganového oleje na pleť. Ten jsem si pořídila na veletrhu Interbeauty, protože jsem měla pocit, že si kromě dekorativky musím nutně odnést i něco stopro přírodního, když už jsem tam vážila tu cestu. Jen s olejem si ale člověk nevystačí, takže si dnes představíme i zbytek mé večerní péče o pleť. Jmenovitě je to kartáček na obličej a sérum Yves Rocher.

Kartáček jsem zakoupila na eshopu mall.cz za cenu 1890 Kč.
Sérum YR jsem dostala na akci Sázejme pro planetu. Prodejní cena by měla být 750 Kč/30 ml.
Arganový olej Alassala jsem zakoupila na veletrhu Interbeauty za cenu 250 Kč/15 ml.





Začneme ale popořadě. Tedy kartáčkem na pleť. Obličej odličuju ve sprše. Nejdříve oči pomocí houbičky s hydrofilním odličovačem Saloos a poté odlíčím obličej sprchovým gelem, který zrovna používám. Dost často se mě někdo ptá, jestli nemám po sprchovém gelu obličej přesušený - odpověď je NE, protože používám šetrnější sprchové gely, abych předešla tvorbě ekzému. Tudíž to, co můžu použít na tělo, můžu bez problémů použít i na obličej. Po umytí obličeje sprchovým gelem používám zmíněný kartáček. Má 4 programy, které se přepínají kliknutím na modré tlačítko (chcete-li čtvrtý program, musíte stisknout 4x) a časovač nastavený na minutu - po minutě se vypne. To mě popravdě trochu štve, protože ho musím zapínat po každé minutě znovu, protože minuta většinou na vyčištění obličeje nestačí. Dvě jsou už ale tak akorát. Mezi jednotlivými programy nevidím moc velký rozdíl, takže je volím více méně podle nálady. Někdy přidám gel i na kartáček a někdy ho použiju jen tak samotný, opět podle nálady. Kartáček se netočí, nýbrž pulzuje. Nebo vibruje. Nebo prostě něco takového. Možná si teď myslíte, proč vám to jako říkám, když to je jasné, ale  mně to jasné nebylo a žila jsem v přesvědčení, že se točí. Tak kdyby se náhodou našel někdo stejně neznalý, jako já, tak aby v tom měl jasno.

Kartáček by měl obličej hloubkově vyčistit, zbavit vás ucpaných pórů.. a bla bla bla. Vždyť to znáte. Popravdě nepozoruju moc velký rozdíl před a po, co se týče velikosti nebo "ucpanosti" pórů. Dle mého názoru musí být péče o pleť komplexní a rozhodně, pokud máte pleť ve špatném stavu, nedáte jí do pořádku jen kartáčkem. Ale určitě pleti neuškodíte, a když už nic jiného, tak ji minimálně opravdu důkladně vyčistíte a zbavíte "mrtvé" kůže :-)

Podle mě nic, co byste doma nutně potřebovali a obdobnou službu vám udělá i obyčejný neelektrický kartáček. U těch elektrických ale výrobci tvrdí, že tlak při pulzování je ideální a nepoškozuje pleť tolik, jako když si ji drhneme ručně, obyčejným kartáčkem.





Po sprše následuje aplikace séra. Kdybych nedostala tohle od YR zdarma, asi by to nebyl produkt, po kterém bych sáhla z vlastního přesvědčení. Musím ale uznat, že složení není vůbec tragické a na pleti je sérum opravdu příjemné, hezky ji vyhladí a zatáhne póry. No a protože se odličuji v horké sprše, zatáhnutí pórů je tak trochu nutností, protože dát na napařenou pleť hutnější krém nebo olej, měla bych pleť ucpanou až k pláči. Samotné sérum mi ale na pleť určitě nestačí a i když se pleť na dotek zdá jemná a hydratovaná, cítím, že je lehce stažená a potřebuje trochu promastit. Většinou tedy nechám sérum na pleti působit tak pět minut, než namažu zbytek těla tělovým mlékem a pak nanáším na obličej arganový olej.

Tenhle výrobek určitě doporučuji, i když osobně se příště mrknu po něčem přírodním. Vadí mi na něm ale jedna věc - aplikátor. Kapátko mi v tomto případě přijde absolutně nepraktické a stokrát raději bych brala pumpičku.









A po séru následuje hvězda dnešního článku - čistý arganový olej. Už dříve jsem měla Argan revital od Saloosu, ale to byl (za mě) propadák, protože se mi po něm na obličeji dělala vyrážka. Samozřejmě se ale, jak už to u Saloosu bývá, nejednalo o čistý arganový olej. Tenhle od Alassala je ale naprosto úžasný. Stačí ho malá troška a vystačí vám na celý obličej a krk. Používám ho už měsíc a kousek a zbývá mi ještě zhruba třetina produktu. Kůže na obličeji ihned po nanesení přestane pnout a zklidní se. Budete se ale lesknout jako diskokoule, takže opravdu doporučuji pouze na večer, když už se nikam nechystáte :-)

Ráno mám obličej nádherně rozzářený, jemný, hydratovaný a po mastnotě ani stopy. A navíc urychluje hojení různých kožních defektů. Za mě určitě must-have produkt. Až ho doberu, objednávám nový. Jen ještě rozmýšlím nad značkou. Že bych dala znovu šanci Saloosu? Tentokrát ale v 100% čisté formě. Cenově totiž vychází velmi příznivě.

Opět se moc nekamarádím s aplikátorem, protože pumpička je v tomto případě opět nepraktická. Jedno pumpnutí je na obličej i celý krk. Když ale chcete méně, máte smůlu. Prostě jedno pumpnutí, nebo nic. Asi tak. Kapátko by tedy v tomto případě bylo lepší.







Pokud jste se dočetli až sem, gratuluji a přijímám tipy na další značky arganového oleje, případně nějaké povídání o vašich zkušenostech s čistým arganovým olejem :-)

PS: U tohohle argaňáku bych vás asi měla varovat před (ne)vůní. Aneb moje první myšlenka při aplikaci byla "tyvoe, oni do těch lahviček snad lejou olej po grilování klobás"...



18 komentářů:

Děkuji za všechny komentáře! Není pro autora lepší odměny, než vidět odezvu čtenářů.
Pozn.: Komentáře obsahující pozvánku do soutěže budou mazány. Je to jediné pravidlo, tak ho prosím respektujte.

  1. S tím kartáčkem to je zajímavé, netušila jsem, že může pulsovat. Já mám značku Regenerist a ten se točí. Kdybych ho měla na obličeji déle než minutu, sedřu si kůži, takže časovač bych uvítala. Arganový olej Saloos právě testuju a líbí se mi. Příště zkusím nějaký čistý argan a bude to ještě zajímavější :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ha! Tak přece jen existují nějaké, co se točí! Takže jsem nebyla tak úplně mimo :-) Saloos dělá kromě toho argan revital i čistý argaňák, nebo to tak alespoň na internetu vypadalo. Ale zase tahle Alassala mi vyhovuje a je to sázka na jistotu, tak nevím, co si počít :-)

      Vymazat
    2. no ten můj Braun se taky točí! a dokonce na obě strany. ale naštěstí je dost jemný, většinou s ním šmrdlám tak tu minutu a půl a v pohodě :)

      Vymazat
    3. Tak přece se točí! :-)

      Vymazat
  2. Mala som arganovy olej od VH cosmetics, ci tak nejak, znacka ktora distribuovala na SK Yves rocher. Bolt o cisty arganak a bol fajn. Zazracny mi ale neprisiel a viac mi vyhovoval levandulovy olej Saloos. Casom si ale nejaky arganak kupim znova, len este neviem, ktoru znacku...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono každému sedne něco jiného. Já zase moc nemusím saloos oleje, protože to stejně umíchají ze sezamového a slunečnicového a navíc tam pak přidají parfemaci, citral, linalol a podobně a mě to na pleti často dráždí, takže nakonec skončím s vyrážkou namísto bezchybné pleti :-/

      Vymazat
  3. Kartáček je zajímavý, ja podlehla clarisonicu :D
    LENNY MALI in DK

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já na něj taky koukala, ale ta cena! :-)

      Vymazat
  4. si myslím, že arganový olej prostě smrdí tak nějak přirozeně. alespoň tedy mně každý smrděl. i ve směsce ho podle čuchu poznám. někde jsem snad i četla, že čím větší smrad, tím větší autenticita. jakože olej nebyl upravovaný, jen vymáčknutý.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já měla čistý argaňák poprvé, takže zatím nemám srovnání, ale tohle je prostě fakt cítit jak klobása. Ale budu na to pamatovat - brát ten, co nejvíc smrdí! :-)

      Vymazat
  5. super, teď je záhada s argaňákem vyřešena :). Mně fakt moc láká (a lákal dlouho), ale nemám s oleji nejlepší zkušenost, žádný mi ještě nesedl. Taky jsem slyšela jako trb, že čím víc to smrdí, tím je kvalitnější (bylo to něco v souvislosti s kozama nebo ovcema, ale vůbec si nepamatuju, co přesně :D). Jako nerafinované bambucké máslo, to mi taky připomínalo něco uzeného :D. Jinak oleje v pumpičkách teda taky nemusím, Melvita má tenhle systém a to bylo peklo, v tomhle je Saloos praktičtější, ale kvalitou fakt nevím :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No právě toho se u Saloosu bojím - kvality. Když porovnám jejich bambucké máslo s tím od Raw gaia, tak to je jak nebe a dudy. Jinak ten arganový určitě stojí za vyzkoušení. Je fakt lehoučký a rozetřeš ho do tenoučké vrstvičky (toho jsem se hlavně obávala, protože nesnáším takový ten umaštěný pocit z hutného oleje). Hezky zklidní a hydratuje pleť a po ránu je obličej jak vyměněný. Od té doby, co ho používám, nemusím ráno krémovat obličej.

      Vymazat
    2. já tedy saloosu nevěřím ani nic. kvalitu dost těžko posoudím, ale je mi nesympatický tím prostě furt stejným základem, který jenom dolaďuje EO, přičemž se ani neobtěžuje všechny EO uvést ve složení.
      jinak ono se říká, že arganový olej smrdí ten, co ho nejdřív snědly kozy a pak teprve z toho byl vylisovaný olej, ale tomu moc nevěřím. si spíš myslím, že prostě přirozená vůně arganového je prostě smrad. a cokoliv, co nesmrdí, mi přijde podezřelé, protože s tím olejem bylo něco provedené, co ten smrad odstranilo. čisté bambucké mi taky voní jemně uzeně a úplně si pamatuji, jak kdysi dávno mi jedna paní prodavačka vysvětlovala, že čisté bambucké nemá vůni a že je to nejvyšší kvalita od saloosu...

      Vymazat
    3. Je to tak. Pojmenují olej růže, ale k nalezení je jen šípkový olej někde v polovině složení. Navíc mě tam hrozně štvou ty složky jako Linalool, Limonene, Geraniol, Citronellol a spol, které by tam vůbec nemusely být + naprosto zbytečná parfemace. Mám ráda jejich sprchové oleje a odličovač, ale to jsou produkty, které po použití smyju a na kůži mi nestraší, žejo. Ale ten jejich argaňák by mě stejně zajímal... jen tak pro porovnání, i kdybych ho měla pak používat třeba jen na vlasy.

      Vymazat
  6. Kartáčky mě lákají, ale na druhou stranu mě odrazuje jejich pořizovací cena. Proto dále používám masážní houbičky, které mi prozatím musí stačit. :D Arganový olej taky momentálně používám, konkrétně od Diet Esthetic, a moje pleť je spokojená. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za sebe musím říct, že bez nich bez problémů obejdeš. Já jsem ho taky "nutně potřebovala" a když ho teď mám, žádné zázraky se nedějou.
      Děkuji za tip, mrknu na něj! :-)

      Vymazat
  7. Moc pěkný článek, vždy když čtu takovýto článek, tak si uvědomím, že už bych se konečně měla začít taky starat o svoji plet :D

    PS: U mě na blogu právě probíhá GIVEAWAY!:)
    budu moc ráda, pokud se zapojíš :)
    http://www.lovies47.cz/2015/04/giveaway-03.html

    OdpovědětVymazat